logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی انواع توری لوزی و کاربردهای آن

انواع توری لوزی

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

توری لوزی، یک نوع توری با ساختار مشبک و ضخامت ورق ۰.۳ میلی‌متر است که از جنس‌های مختلفی مانند آهن، گالوانیزه، استیل، روغنی و آلومینیوم تولید می‌شود. با در نظرگیری انواع توری لوزی این محصول فلزی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در صنایع مختلفی کاربرد دارد. با توجه به استحکام و مقاومت آن، توری لوزی به عنوان یک جزء مهم در ساخت حفاظ، نرده‌سازی، پاگرد، پل‌ها، جاده‌ها، راه‌پله‌ها، پالایشگاه‌ها، سکوهای نفتی، ماشین‌سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این توری به دلیل ضخامت مناسب و انواع جنس‌هایی که از آن ساخته می‌شود، علاوه بر عملکرد قوی، در زیباسازی هم نقش دارد. با توجه به موارد کاربرد گسترده‌ای که دارد، توری لوزی به عنوان یک جزء مهم در صنایع مختلف از جمله ساختمانی، نفت و گاز، خودروسازی و صنایع ماشینی بسیار ارزشمند است. در این مقاله از وب‌سایت‌ آهن دپو قصد داریم تا شما عزیزان را با انواع توری لوزی و کاربردهای آن آشنا کنیم.

انواع توری لوزی

بررسی انواع توری لوزی
بررسی انواع توری لوزی

توری لوزی که به آن فنس لوزی هم گفته می‌شود، نوعی توری expanded mesh یا expanded metal ‌ به حساب می‌آید. این نوع از توری فلزی، با قطع و کشیدن ورق فلزی به شکل منظم و لوزی مانند ساخته می‌شود. این توری دارای قابلیت شکل‌پذیری بالایی است و در ساخت سازه‌های فلزی مختلف استفاده می‌شود.

انواع توری لوزی شکل شامل موارد زیر می‌شود‌:

1.اکسپندد متال استاندارد

اکسپندد متال استاندارد که توری لوزی ساده هم نام دارد، با تنوع گسترده و قیمت مناسب، یکی از انواع توری لوزی و متداول‌ترین نوع از اکسپندد متال به حساب می‌آید. از این توری بیشتر به منظور ایجاد یک سطح خشن، برجسته و ماندگار در برابر لغزش استفاده می‌شود.

2.اکسپندد متال مسطح

اگر توری کششی بعد از پروسه نورد سرد، به وسیله دستگاه‌های مخصوص پرس کاری گردد، تبدیل به توری اکسپندد متال مسطح می‌شود. در انواع پروژه‌ها که نیازمند سطح صاف است، از این نوع توری کششی به کار برده می‌شود.

3.اکسپندد متال شش ضلعی

این نوع از اکسپندد متال از چشمه‌های شش ضلعی تشکیل شده است. شکل شش ضلعی در این مدل، علاوه ‌بر این که به فلز استحکام مناسبی ارائه می‌دهد، باعث عبور نور، هوا، گرما، صدا و مایع هم می‌شود.

4.اکسپندد متال معماری

این مدل همانطور که از نامش پیداست برای معماری و تزئین کاربرد دارد. این توری لوزی دارای ویژگی‌هایی چون زیبایی، حفظ حریم خصوصی و تهویه هوا است. این مدل در ایران به سختی یافت می‌شود.

5.اکسپندد متال میکرو

توری لوزی میکرو از چشمه‌های کوچک بسیاری در سطح ورق فلز تشکیل می‌شود. چشمه‌ها در توری متال میکرو در انواع مدل‌های لوزی، مسطح، شش ضلعی و مربع هستند.

6.توری لوزی متال گریتینگ

محصول متال گریتینگ یکی از انواع توری لوزی است که دارای هیچ اتصال یا نقطه جوشی نیست و معمولا از نمونه‌های معمولی سنگین‌تر است. توری متال گریتینگ نوعی توری لوزی است که تقویت شده و کاربردهایی مانند راهروها، پله‌ها و مناطق عبور اصلی عابر پیاده دارد.

مراحل تولید توری لوزی به صورت گام به گام به همراه روش‌های آن در این بخش برایتان آماده شده است.

کاربردهای توری لوزی یا اکسپندد کدام است؟

کاربرد توری لوزی
کاربرد توری لوزی در چیست؟

استفاده اصلی از توری لوزی در نرده‌ها و توری‌های محافظ است. همچنین می‌توان از آن برای پشتیبانی از گچ و سایر مصالح ساختمانی استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته این توری، قدرت تحمل بار و ایستادگی در سطح خود است که به خاطر طراحی مشبک و قطعات متصل به یکدیگر است.

توری لوزی به دلیل ظاهر زیبا و مشبک، مقاومت بالا در برابر ضربه و کاربردهای متنوع، در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. همچنین، این توری قابلیت عبور نور و تهویه‌ هوا را داراست که در برخی موارد اهمیت دارد. با توجه به خصوصیات فوق، توری لوزی می‌تواند در کف‌پوش‌ها، پله‌ها، پله‌های عابرپیاده، نهرها و دیگر سازه‌ها به شکل مطلوبی استفاده شود.

توری لوزی یا توری شبکه‌ای با ساختار مشبک تولید می‌شود و دارای لوزی‌های کوچک است که آن را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب می‌سازد. این مقطع فولادی با امکان نظافت آسان و توانایی  عبور جریان هوا، برای مسلح ساختن دیوارهای بتنی گزینه‌ای مناسب و کاربردی محسوب می‌شود. در ادامه مطلب به تعدادی از کاربردهای توری لوزی در صنایع مختلف اشاره خواهیم کرد:

1.حفاظت و امنیت در سازه‌های مختلف

در واقع توری کششی دارای قابلیت‌های متنوعی مثل پایداری و مقاومت در برابر خوردگی و فشار، عبور برق و گرما، عبور آسان هوا و سیالات و ضد لغزندگی را دارد. این مزایای ویژه موجب شده تا این مقطع فولادی به منظور تامین امنیت زیرساخت‌ها مهم و سازه‌های مکانیکی، حفاظ‌‌ خودروها و نرده جاده‌ها به کار گرفته شود.

حصارهای امنیتی

برعکس سایر حصارهای کاربردی برای امنیت، فنس‌هایی که از نوع کششی اکسپندد متال هستند، از ورق فولادی یک تکه  که داری شکاف و کشش است، تولید می‌گردند. با داشتن این ساختار ویژه، موجب می‌شوند تا توری لپری در مقابل برش با ابزارهای ساده استحکام خوبی داشته باشد. همچنین، امکان بالا رفتن از این نوع توری راحت نیست و امنیت مناسبی را به ارمغان می‌آورد. موارد کاربرد فنس کششی شامل موارد زیر است:

  • نقش محفاظتی از جاده‌ها
  • قابل استفاده در پروژه‌های ساخت و ساز
  • کاربردهای صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها
  • دارای امنیت مرزی
  • امکان ایجاد حفاظت امنیتی برای ایمنی تأسیسات

برخی از موارد دیگر کاربرد توری لوزی عبارت‌اند از:

  • گارد ماشین‌آلات صنعتی
  • ساختمان سازی
  • تقویت نمودن دیوار و سقف
  • خودروسازی
  • دکوراسیون داخلی و آفتاب‌گیر ساختمان
  • کاربردی به‌عنوان درپوش دودکش
  • کاربرد برای ساختن اجزای داخلی انواع لوازم خانگی
  • حفاظ برای نورگیرها و پنجره‌ها
  • ساخت قفسه و گریل
  • تولید برخی از لوازم آشپزخانه
  • لوازم تحریر مانند جامدادی‌های رومیزی در مدارس، دفاتر، ادارات و…
  • استفاده برای روکش رادیاتور
  • ساخت قفس حیوانات
  • ساخت صفحه خشک کن
  • میز و صندلی موجود در فضاهای باز

مروری بر انواع و کاربرد توری لوزی در صنعت و ساختمان

به طور کلی، توری کششی با انواع مختلف جنس و با ضخامت ۰.۳ میلی‌متر قابل تهیه است. توری لوزی با شکل لوزی چشمه‌ها متناسب با ضخامت کدگذاری شده و از استحکام بالا و وزن کمتری نسبت به سایر ورق‌های فلزی برخوردار است. این توری با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، یکپارچه، مقاوم، ایمن و بادوام است. علاوه‌بر این، با داشتن استحکام و ماندگاری بالای خود، ضد لغزش و ضد یخ‌زدگی هم به حساب می‌آید. توری لوزی به دلیل ساختار مشبک و مقاومتی که دارد، در بسیاری از صنایع و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای متنوعی دارد. شما عزیزان می‌توانید جهت تهیه و خرید انواع مقاطع فولادی از جمله توری لوزی، توری مش و … با کارشناسان ما در مجموعه آهن دپو تماس بگیرید. آهن دپو با تامین پایدار انواع مختلف مقاطع فولادی و همچنین ارائه قیمت‌های مناسب‌، سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل پروژه به دستتان خواهند رساند.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *