logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توری لوزی، مفهوم و ویژگی­‌های فیزیکی و ذاتی

توری لوزی

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

توری لوزی، اکسپندد متال (expanded metal) که با عناوین دیگر نظیر توری فلزی، توری کششی و توری مشبک لوزی نیز از آن نام برده می­شود با استفاده از منبسط شدن ورق­های فلزی به وجود می­آید. ورق­های فلزی که پس از انبساط، برش داده و سپس کشیده می­شوند؛ در الگو منظمی که مشابه به لوزی است، قرار می­گیرند تا توری لوزی را شکل دهند. در بازار آهن‌­­آلات، توری­‌های فلزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و همچنین کاربرد فراوانی دارند. به همین منظور، خرید و فروش آنها به عنوان یکی از مهم­ترین بخش­های صنعت آهن به شمار می­رود.

توری لوزی چیست؟

توری لوزی چیست

توری لوزی با استفاده از ورق­های فلزی تولید می­شود و در فرآیند تولید آن، این ورق­ها تحت فشار و کشش شدید قرار می­گیرند تا بتوانند محصول نهایی باکیفیتی را آماده کنند که از استحکام و مقاومت بسیار زیادی برخوردار است. باید بدانید که این محصولات در مقایسه با سایر کالاهای مشابه مانند توری مرغی، مستحکم­تر هستند؛ با وجود اینکه وزن مشابه آن را دارند. از توری فلزی می­توان برای دکوراسیون خانه، تقویت سقف گچی و همچنین طراحی راه‌­پله­ بخش‌­های مختلف منزل استفاده کرد. برای خرید توری لوزی از اینجا اقدام کنید.

در فرآیند تولید توری فلزی که نام دیگر آن expanded metal است، از ورق­های آهنی به عنوان ماده اولیه استفاده می­شود. نرخ روز و قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق برشی را در قسمت هایلایت شده دنبال نمایید. این ورق­های فلزی، در شرایط مختلف دچار انبساط می­شوند تا به حد مورد نظر برسند؛ سپس آنها را تحت فشار و کشش فراوان قرار می­دهند تا در نهایت به مجموعه منظمی از شبکه­های فلزی برسند که شکل لوزی دارند. به علت شکل نهایی این محصول که توری با شبکه­های لوزی ­مانند است به آن توری فلزی گفته می­شود. همچنین برای عنوان کردن این کالا، عبارات دیگری نظیر توری فلزی، توری مشبک لوزی و توری کششی لوزی نیز به کار می­برند.

توری فلزی برای اولین بار در قرن نوزدهم میلادی اختراع شد و از آن پس، کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان­سازی و معماری پیدا کرده است. این توری انواع مختلفی دارد که به عنوان مثال می­توان به توری فلزی استاندارد و مسطح اشاره کرد.

آنچه که توری لوزی را توری لوزی می‌کند!

باید بدانید که در فرآیند ساخت توری لوزی استاندارد، از نورد سرد، فلز گالوانیزه و آلومینیومی استفاده می­شود و در توری اکسپنددمتال مسطح، پرس نورد سرد به کار می­رود. استفاده از این مواد اولیه به توری، ویژگی­هایی نظیر مقاومت، استحکام و عبور راحت هوا را می­دهد. به عنوان برخی از دیگر ویژگی­های مهم که در ساخت توری لوزی در نظر گرفته می­شوند؛ می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی حمل و نقل، راه­ اندازی و نصب توری لوزی
  • مقرون به صرفه بودن
  • دارا اصطکاک بسیار بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • پایداری بسیار بالا
  • جذابیت ظاهری و زیبایی
  • صرفه­جویی در میزان دور ریز
  • کاربری آسان
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • ضد لغزش
  • مناسب برای استفاده در صنعت و منزل

این موارد به عنوان برخی از مهم­ترین ویژگی­هایی محسوب می­شوند که توری لوزی را به یکی از مهم­ترین محصولات موجود در بازار آهن تبدیل کرده­اند.

ویژگی‌های توری لوزی

ویژگیهای فیزیکی توری لوزی

توری لوزی به عنوان یکی از محصولات برجسته صنعت فلزات، در صنعت ساختمان‌سازی و معماری نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این محصول، با ویژگی‌های فیزیکی و ذاتی منحصربه‌فرد خود، مورد توجه قرار گرفته و برای انواع پروژه‌های ساختمانی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش اول، به معرفی و تبیین ویژگی‌های فیزیکی این توری پرداخته می‌شود که شامل جنس‌های مختلف، ضخامت، سایز چشمه و سازگاری با محیط است. در بخش دوم، به بررسی ویژگی‌های ذاتی توری لوزی پرداخته می‌شود که شامل مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت، کاربری آسان، سازگاری با سازه‌های مختلف، تهویه مناسب و مقاومت و سبکی است. این بخش به منظور ارائه یک دیدگاه جامع و شناخت بیشتر از این محصول مهم صنعتی، طراحی شده است.

ویژگی‌های فیزیکی توری لوزی:

  1. جنس‌ها:
    • توری کششی یا همان لوزی از جنس‌های آهن گالوانیزه، استیل، روغنی، آلومینیوم و مس ساخته می‌شود.
  2. ضخامت:
    • ضخامت توری مشبک کششی از ۰.۳ میلیمتر تا ۴ میلیمتر متغیر است.
  3. سایز شبکه:
    • به علت لوزی شکل بودن چشمه‌های این توری، سایز شبکه‌ها برای ضخامت‌های زیر ۱ میلیمتر کدگذاری می‌شود.
  4. سازگاری با محیط:
    • انعطاف بالای توری لوزی اجازه می‌دهد که در محیط‌های مختلف استفاده شود، از جمله محیط‌های خشک و مرطوب.

ویژگی‌های ذاتی توری لوزی:

  1. کاربردهای گسترده:
    • توری لوزی یکی از پر استفاده‌ترین کالاهای صنعت ساختمان‌سازی و معماری است؛ این کالا به دلیل شکل‌پذیری بالا و یکپارچگی، برای ساخت انواع سازه‌های ساختمانی و فلزی ایده‌آل است.
  2. مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت:
    • مقاومت بالای توری کششی در برابر شرایط محیطی از جمله خوردگی و رطوبت، آن را به یک محصول با استحکام و با دوام تبدیل می‌کند.
  3. کاربری آسان:
    • ویژگی یکپارچگی توری لوزی به افراد کمک می‌کند تا به راحتی از آن در مکان‌های گوناگون استفاده کنند و کاربردهای متنوعی از آن را ببینند.
  4. سازگاری با سازه‌های مختلف:
    • توری مشبک لوزی برای استفاده در پروژه‌های مختلف از جمله پل‌ها، پله‌ها، نرده‌ها، و ساختمان‌های مدرن و طراحی‌های معماری خاص، مناسب است.
  5. تهویه مناسب:
    • ساختار لوزی مانند و مشبک توری لوزی، این امکان را فراهم می‌کند که جریان هوا را به راحتی از خود عبور داده و در مسطح کردن دیوارهای بتنی، پلکان‌های شهری و ساخت کف‌پوش استفاده شود.
  6. مقاومت و سبکی:
    • مواد اولیه باکیفیت توری لوزی، به آن مقاومت بالا و وزن کمی می‌بخشد که این امکان را به ما می‌دهد که آن را به

مفهوم توری لوزی و مروری بر ویژگی‌های اساسی

توری لوزی به مجموعه مشبکی از ورق­های فلزی گفته می­شود که پس از انبساط و برش داده شدن، کشیده می­شوند. این محصولات به علت ساختار لوزی­مانندی که دارند، به نام توری فلزی یا expanded metal شناخته می­شوند. از ویژگی­های توری فلزی می­توان به مقاومت بسیار زیاد آن در برابر شرایط محیطی مانند خوردگی و رطوبت، استحکام بالا و کاربری آسان اشاره کرد. باید بدانید که ساختار و همچنین فرآیند ساخت منحصربه‌فرد این کالا، سبب شده است که از آن به صورت گسترده در بسیاری از حوزه­های معماری و ساختمان­سازی استفاده شود. به همین علت، می­توان گفت که توری فلزی یکی از مهم­ترین و پرکاربردترین محصولات صنعت آهن­آلات هر کشوری است. در کشور ما ایران، این کالا نه تنها برای مصارف داخلی، بلکه برای صادرات نیز تولید می­شود و به همین علت، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *