logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روشهای تولید و نصب توری لوزی؛ تجزیه و تحلیل مزایا و معایب

نصب توری لوزی

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

توری لوزی یا همان Expanded Metal که با نام ورق استرچ متال هم شناخته می‌شود، نوعی ورق منبسط فلزی است که برش خورده و به شکل یک الگوی منظم ساخته می‌شود. این محصول از قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان از آن در ساخت انواع سازه‌های فلزی بهره‌جویی کرد. ما در این مطلب کاربردی از سایت آهن دپو مواردی نظیر مراحل تولید توری لوزی، نحوه اجرای توری لوزی و روش نصب توری لوزی را مورد بررسی قرار داده و سایر اطلاعات مهم در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

توری لوزی یا همان فنس لوزی یک ورق منبسط فلزی کارآمد محسوب می‌شود. توری لوزی به مراتب از توری مرغی مستحکم‌تر است؛ چرا که، این محصول بر اساس فرآیندهای کشش بسیار دقیقی تولید خواهد شد. نصب توری لوزی برای انواع سازه‌های فلزی میسر بوده و از این محصول می‌توان برای انواع نرده‌ها و توری‌ها بهره‌‌مند شد. همچنین از توری فلزی می‌توان برای پشتیبانی از مصالح ساختمانی و بسیاری از موارد دیگر نیز استفاده کرد. برای خرید آنلاین و یا بررسی قیمت توری لوزی به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

برخی از موارد استفاده از توری لوزی به شرح زیر هستند:

  • دکوراسیون داخلی و خارجی
  • طراحی راه پله
  • تقویت سقف‌های گچی و سقف‌های کاذب

در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره نحوه اجرا و نصب توری لوزی و مزایای این محصول بی نقص توضیح دهیم و آن را بررسی کنیم.

نصب توری لوزی

تولید توری لوزی

پیشینه و تاریخچه تولید توری لوزی به سال 1884 میلادی بازمی‌گردد. این محصول برای اولین بار توسط جان فرنچ گلدینگ ساخته شده. پس از ابداع این محصول، جان فرنچ گلدینگ با همکاری هارتلپول، متیو گری، کریستوفر فورنس و جونیو شرکت انحصاری خود را تأسیس کرده و به رهبر بازار توری‌های بریتانیا مبدل شد. در طی سال‌ها این محصول توسعه بیشتری یافته و با استفاده از دستگاه تولید توری لوزی مدرن تولید شد.

امروزه 2 نوع مشخص از توری لوزی یا همان Expanded Metal در کارگاه‌ها تولید می‌شود که این موارد به شرح زیر هستند:

تولید توری لوزی استاندارد

Standard expanded metal به وسیله انواع فلز گالوانیزه، آلومینیومی و نورد سرد ساخته و عرضه می‌شود. این توری از الگوی چشمه‌های لوزی یا الماسی شکل بهره‌جویی می‌نماید. از جمله مهم‌ترین مزایای این چشمه‌های الماسی شکل می‌توان به مواردی نظیر عبور راحت جریان هوا، افزایش دوام، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار اشاره داشت.

تولید توری لوزی مسطح

توری لوزی مسطح که با نامFlattened expanded metal  نیز شناخته می‌شود، بر اساس پرس نورد سرد ساخته و پردازش می‌شود. این محصول مسطح‌شده برای دستگاه‌های تهویه هوا، حصارکشی، ساخت انواع قفس، ساخت انواع کف‌پوش و همچنین سقف‌های صنعتی کاربرد داشته و با ابعاد و اندازه‌های متنوعی به عرضه می‌رسد.

از توری‌های لوزی می‌توان برای نمای ساختمان‌ها هم بهره‌جویی کرد. این محصولات می‌توانند در دکوراسیون داخلی ساختمان هم به عنوان یک عنصر زیبایی بخش مورداستفاده قرار گیرند. رایج‌ترین مدل‌های توری لوزی برای این کاربردها عبارتند از:

  • توری لوزی کششی و توری لوزی گالوانیزه
  • توری لوزی استیل و توری لوزی آلومینیومی
  • توری لوزی آهنی و توری لوزی پرسی

مراحل تولید توری لوزی:

معایب توری لوزی

توری لوزی در طی مراحل مشخصی تولید می‌شود. برای ساخت این محصول ابتدا ورق خام فلزی تهیه شده و پس از اطمینان از تمیز و یکدست بودن سطح آن، درون دستگاه تولید توری لوزی قرار می‌گیرد. دستگاه نام‌ برده از یک طرف ورق را تحت کشش قرار داده و در همین حین، تیغه برشی موجود در دستگاه پروسه برش ورق را آغاز می‌کند. تیغه مذکور بعد از هر برش جهت خود را تغییر می‌دهد. درنهایت، برش‌های ایجادشده در حین کشش، موجبات ایجاد توری لوزی شکل را فراهم می‌آورند.

نصب توری لوزی

اجرا و نصب توری لوزی در پروژه‌های مختلف شامل مراحل زیر است که هر کدام از آنها باید به دقت انجام شوند:

1. برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری: ابتدا باید محل نصب توری لوزی را انتخاب کرده و اندازه‌گیری دقیق انجام دهید تا مقدار دقیق توری لوزی را به دست آورید.

2.آماده‌سازی محل: قبل از نصب توری لوزی، محل نصب باید به‌طور مناسب آماده شود. این شامل پاک‌سازی منطقه، تهیه سطح صاف و حذف هر گونه موانع است.

3. نصب توری: توری لوزی باید به‌طور دقیق و هموار نصب شود. ابتدا توری را با توجه به اندازه محل نصب ببرید و سپس با استفاده از ابزار مناسب آن را بر روی پایه‌های مدنظر نصب کنید.

4. تثبیت توری: برای افزایش استحکام و پایداری، توری لوزی باید به‌طور مناسب تثبیت شود. اینکار می‌تواند با استفاده از سیم‌های فولادی، پیچ‌ها و… صورت گیرد.

پس از نصب توری، اطمینان حاصل کنید که همه قسمت‌ها به‌طور صحیح و ایمن در محل مدنظر قرار گرفته‌اند.

با رعایت این مراحل و استفاده از ابزار و مواد مناسب، می‌توانید به‌طور موثری توری لوزی را نصب و پیاده‌سازی کنید. همچنین توصیه می‌شود که برای نصب توری لوزی، از کارگران با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنید تا کیفیت و استحکام نهایی کار را تضمین کنند.

مزایا و معایب توری لوزی

تولید توری لوزی

توری لوزی یا همان اکسپندد متال مزایای متعددی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. مزایای متعدد این محصولات سبب آن شده است که بتوان از آن‌ها در انواع مصارف  نظیر دکوراسیون داخلی، سقف کاذب، فنس لوزی و حفاظ، زیباسازی فضای داخلی و خارجی، توری نما ساختمان، صنایع هواری و غیره استفاده نمود. این محصولات از قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالا، مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی و همچنین از زیبایی بصری ایده آلی برخوردار هستند. انواع با کیفیت توری لوزی از خصوصیات دیگری مانند قابلیت ضد لغزش و یخ زدگی، نظافت آسان و قابلیت عبور مناسب جریان هوا برخوردار هستند. سایر مزایای توری لوزی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

استحکام بسیار خوب

استحکام بالای توری لوزی ارتباط مستقیمی با روش تولید آن دارد. برای ساخت این محصولات از ورق‌های نسبتا ضخیم که از قابلیت کشسانی برخوردار هستند بهره‌جویی می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که توری‌های لوزی استاندارد از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشند.

وزن سبک

از آنجایی که توری‌های لوزی از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند، این محصولات مقاومت بالاتری را نسبت به سایر توری‌های فلزی ارائه می‌سازند.

قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه نصب توری لوزی

قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه توری‌های لوزی یکی دیگر از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. هزینه پایین این محصولات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در ساختارهای مختلفی بهره‌جویی کرد. به طور مثال، این محصولات به دلیل قیمت پایین و خاصیت رسانایی بالا، یک گزینه ایده آل برای ساخت‌ پیل‌های سوختی هستند.

ضایعات بسیار کم

توری‌های لوزی فلزی و توری‌های فلزی استیل از قابلیت بازیافت برخوردار هستند. به همین دلیل می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز مورد بازیافت قرار داد.

به صورت کلی توری‌های لوزی استاندارد و باکیفیت چندین ویژگی دارند که آنها را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌سازد. این محصولات از مزایا و ویژگی‌های متعددی برخوردار بوده که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  1. استقامت، دوام و پایداری بسیار بالا
  2. مقاومت بسیار بالا
  3. زیبایی بصری و ظاهر مدرن
  4. ضد لغزش و برخورداری از اصطکاک بالا
  5. قابل استفاده برای انواع مصارف خانگی و صنعتی
  6. هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه
  7. حداقل میزان هدر رفت توری
  8. سهولت در نصب و راه‌اندازی

بررسی معایب توری لوزی: مشکلات و نقاط ضعف

توری لوزی یک کالای کاربردی و مهم در دنیای صنعت است که مزایای بسیار زیادی دارد. اما اگر دقیقا متناسب با هدفتان از توری مناسب استفاده نکنید ممکن است استفاده از این محصول معایبی را شامل شود. به عنوان مثال توری لوزی به دلیل ساختار باز و خالی میانی، امکان ورود حشرات و حیوانات کوچک به داخل محیط مورد حفاظت را فراهم می‌کند. این موضوع ممکن است به مشکلاتی مانند نفوذ حشرات و آسیب به گیاهان و گل‌ها منجر شود. به همین دلیل اگر قصد دارید در مکانی از توری لوزی استفاده کنید که امنیت بسیار زیادی نیاز است شاید انتخاب این محصول ایده‌آل نبوده و نیاز به انتخاب‌های دیگری دارید. اصلا نگران نباشید چرا که کارشناسان مجموعه آهن دپو در کنار شما هستند تا بتوانید به راحتی ایده‌آل‌ترین محصول را برای محل مدنظر خود انتخاب کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در مجموعه آهن دپو انواع توری حصاری تولید می‌شود که علاقمندان می‌توانند برای مشاهده قیت فنس باغی کلیک نمایند.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *