logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه تولید و روش اجرای اسکوپ سنگ

اجرای اسکوپ سنگ

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

آیا می‌دانید دستگاه تولید اسکوپ سنگ چیست؟ آیا از نحوه اجرای اسکوپ سنگ نما اطلاعات کافی دارید؟ به منظور جلوگیری از افتادن سنگ‌های نصب شده بر روی دیوار و فیکس کردنشان باید آن‌ها را اصطلاحا اسکوپ کرد. این کار به وسیله ابزار مخصوصی انجام شده و مزایای متعددی را به دنبال دارد. ما در این مطلب دلایل و مزایای استفاده از اسکوپ و مراحل تولید اسکوپ سنگ و هزینه اجرای اسکوپ سنگ را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تولید اسکوپ سنگ

نحوه اجرای اسکوپ سنگ

اسکوپ سنگ به معنای محافظت از سنگ‌ها و مصالحی است که در تراز قائم استفاده می‌شوند. برخی از سنگ‌های ساختمانی نظیر تراورتن از تخلخل برخوردار بوده و سوراخ‌هایی در ناحیه پشت دارند که باعث می‌شوند ملات به داخل آن‌ها نفوذ کند. در مقابل، سنگ‌هایی نظیر گرانیت فاقد هرگونه تخلخل هستند. این سنگ‌ها پس از مدتی در اثر مواردی مانند نفوذ آب، ضربه، زلزله، باران و … از کار جدا شده و سقوط می‌کنند. برای اجتناب از چنین مسئله‌ای از اسکوپ سنگ نما بهره‌جویی می‌شود. به بیان کلی، اسکوپ کردن سنگ و سرامیک، بهترین روش برای استحکام نمای سنگی و جلوگیری از سقوط آن‌ها است و با استفاده از ابزارهای مقاومی برای نگه داشتن سنگ نما کاربردی خواهند شد. برای خرید یا مشاهده قیمت اسکوپ سنگ نما کلیک نمایید.

تکنیک‌های مهار و اجرای اسکوپ سنگ نما

اجرای سنگ نما با اسکوپ از بسیاری جهات دارای اهمیت است. اسکوپ کردن سنگ نما به چند روش کاربردی قابل‌اجرا بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره داشته و چند مورد از آن‌ها را شرح خواهیم داد.

1. روش سیم مفتول4. روش دو پایه7. اسکوپ کششی
2. روش لقمه گذاری5. روش سه پایه8. اسکوپ دندان موشی
3. روش پروانه ای6. روش Z9. اسکوپ سیمی عرضی

اسکوپ کردن با روش سیم مفتول

هنگامی‌که میزان چسبانندگی سنگ کم باشد و به سختی به ملات بچسبد، می‌توان از روش سیم مفتول بهره‌جویی کرد. استفاده از سیم مفتول از جنس گالوانیزه هزینه نسبتا پایینی دارد. در این تکنیک، برای چسباندن سنگ به ملات، در 2 طرف سنگ 2 عدد شیار ایجاد می‌کنند. سپس مفتولی را از میان این 2 شیار به صورت ضربدری عبور داده و گره می‌زنند. بدین ترتیب سنگ ساختمانی به خوبی به ملات چسبیده و ایمنی بیشتری خواهد داشت.

اسکوپ کردن با تکنیک لقمه گذاری

اسکوپ کردن با تکنیک لقمه گذاری، یک روش اجرای اسکوپ سنگ رایج‌ برای محکم کردن سنگ نما به نمای خارجی است. در این شیوه، پشت سنگ را برش داده و سپس قسمت لچک مانند لقمه فلزی را در ناحیه برش خورده متصل می‌کنند. در نهایت نیز دوغاب ماسه و سیمان را به پشت سنگ ریخته و سنگ ساختمانی را به نما وصل خواهند کرد.

اجرای اسکوپ سنگ با روش های دو پایه و سه پایه

اسکوپ‌های دو پایه و اسکوپ‌های سه پایه، قطعاتی از جنس فلز و استیل هستند. این قطعات به وسیله چسب سنگ به پشت سنگ‌نما متصل شده و موجبات استحکام آن را فراهم می‌آورند. این قطعا به صورت عمودی در پشت سنگ چسبانده شده تا دوغاب به بخش‌های پایینی نفوذ پیدا کند. در خصوص تفاوت‌ها و نکات اجرایی اسکوپ سنگ دو پایه و سه پایه، می‌بایست به تعداد پایه‌ها و نحوه نصب آن‌ها اشاره داشت. برای نصب پایه سوم اسکوپ سه پایه می‌بایست یک شیار در سنگ ایجاد کرده و پس از چسب زدن در آن، پایه سوم را در شیار مذکور قرار داد.

تولید اسکوپ سنگ

اسکوپ کردن با روش پروانه‌ای

تکنیک اسکوپ پروانه‌ای و همچنین قیمت دستگاه اسکوپ پروانه‌ای از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. اسکوپ‌های پروانه‌ای نوعی از اسکوپ‌های سنگ نما از پیش ساخته شده هستند که با توجه به مزایای بی‌شمار آن‌ها، بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران از آن‌ها بهره‌جویی می‌کنند.

اجرای اسکوپ سنگ با روش Z

این نوع اسکوپ هم همانند اسکوپ پروانه‌ای، نوعی اسکوپ از پیش‌ ساخته شده محسوب می‌شود که با توجه به شاخک‌های آن، در قطعات سنگ‌های کوچک‌تر و با استفاده از ملات کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه از لحاظ روش اجرا، شباهت‌های بسیاری با روش پروانه‌ای دارد.

دلایل و مزایای استفاده از اسکوپ

بنا بر تجربیات موجود، در رابطه با ضرورت اسکوپ سنگ‌های نما می‌توان به این مسئله اشاره کرد که نماهای چسبانده شده در برابر نیروهای خارج از صفحه ضعیف بوده و می‌بایست آن‌ها مهار کرد. مهارسازی یا همان اسکوپ کردن باعث می‌شود تا امکان سقوط این سنگ نماها به حداقل رسیده و از خسارات احتمالی جلوگیری شود. شما می‌توانید سایر مزایای اسکوپ سنگ نما را در فضای مجازی و کلیپ اجرای اسکوپ سنگ مشاهده کرده و اطلاعات ارزنده‌ای را کسب کنید.

کاربرد دستگاه تولید اسکوپ سنگ

امروزه انواع دستگاه اسکوپ زن سنگ و سرامیک جهت ایجاد شیار در پشت سنگ‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند. هر یک از دستگاه‌های اسکوپ سنگ، از برخی مزایا برخوردار بوده و شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های مختلفی مشاهده کنید. این تجهیزات از قابلیت نصب و کالیبره کردن تمامی فرزهای مینی و متوسط دسته‌دار برخوردار هستند. استفاده از آن‌ها چندان پیچیده نبوده و نیاز به مهارت بالایی ندارد. شما می‌توانید در خصوص قیمت دستگاه تولید اسکوپ سنگ و همچنین نحوه عملکرد آن، به وبسایت‌های معتبر مراجعه کرده و اطلاعات کاملی به دست آورید.

کلام آخر

در این مطلب مهم‌ترین کاربردها و مزایای اسکوپ سنگ را مورد بررسی قرار دادیم. به طور کلی، اجرای سنگ نماها به محافظت نیاز دارد. این سنگ‌ها می‌بایست در برابر ضربه و سقوط مهار شده تا ایمنی ساختمان‌ها افزایش یافته و از خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری شود. برای این منظور می‌توان از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف اسکوپ نظیر روش لقمه‌گذاری، سیم مفتولی، پروانه‌ای، دو پایه، سه پایه، دندان موشی و مواردی از این دست بهره‌جویی کرد.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *