logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طریقه اجرا و نصب پله داربستی به صورت گام به گام

نصب پله داربستی

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دانستن طریقه نصب پله داربستی مهم است از آن جهت که در هنگام ساختمان‌سازی، وجود پله‌های داربستی برای کارگران بسیار ضروری و مفید است. در واقع پله‌های داربستی به کارگران این امکان را می‌دهد تا خیلی راحت به ارتفاعات مختلف دسترسی پیدا کنند و از این طریق روند پیشرفت ساختمان را با امنیت و کارایی بیشتری انجام دهند.

استفاده از پله داربستی باعث می‌شود تا از احتمال ایجاد اتفاقات غیرمترقبه ناشی از عدم دسترسی به ارتفاعات مختلف در محیط کار جلوگیری شود. علاوه بر این، وجود پله‌های داربستی می‌تواند زمان و هزینه‌های مربوط به ساختمان‌سازی را کاهش دهد، زیرا امکان حمل و نقل مواد و ابزارهای مختلف به ارتفاعات بدون نیاز به دستیابی به ابزارهای جابه‌جایی سنگین را فراهم می‌کند. به طور کلی، وجود پله‌های داربستی در ساختمان‌ها از نظر ایمنی، بهره‌وری و هزینه‌های مربوط به ساختمان‌سازی بسیار اهمیت دارد و باید به عنوان یک جز مهم در طراحی و ساخت ساختمان‌ها مد نظر قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم تا با اجرا و نصب پله داربستی بیشتر آشنا شویم و مراحل آن را بررسی کنیم.

نکات مهم نصب پله داربستی

نصب پله داربست
نکات مهم نصب پله داربستی

نصب و اجرای پله‌های داربستی باید با توجه به عوامل مختلفی انجام شود که توجه به آنها در تأثیرگذاری بر کارایی و ایمنی آنها نقش مهمی دارد. متوسط تعداد نفراتی که روزانه روی پله‌ها تردد می‌کنند، تعداد ترددهای هم‌زمان، ارتفاع داربست، میزان وزن بارهای وارده و سبک یا سنگین بودن کاری که بر روی داربست انجام می‌شود، از این عوامل است. همچنین محدودیت‌های فضایی و آزادی داربست نیز باید در نظر گرفته شود.

در اجرای پله‌های داربستی، ابتدا باید موارد زیر را رعایت کرد: عرض کلی داربست پله باید بین ۱.۵ تا ۲ متر و قسمت شمشیری آن بین ۲ تا ۳ متر طول داشته باشد. اندازه دهانه پله‌ها باید بین ۵۰ تا ۷۵ سانتی‌متر باشد و بسته به ارتفاع، تعداد پایه‌های داربست باید بین ۴ تا ۸ عدد  و همچنین، نسبت ارتفاع به عمق داربست نیز باید ۴ به ۱ باشد.

پس از رعایت موارد فوق، باید اجزای تشکیل‌دهنده راه پله داربستی را نصب کرد. این اجزا شامل کف پله، داربست‌ها، مهارهای لازم برای پایداری و امنیت بیشتر، قسمت‌های شمشیری و نشیمن گاه کف پله است. منظور از مهارهای لازم پایداری پله، نردبان‌های حفاظ دار، دستگیره و پایه‌های خاص است که بنا به کاربرد از هر کدام آنها می‌توان استفاده کرد. در برخی ساختمان‌ها به وجود این تجهیزات توجهی نمی‌شود در حالیکه این موضوع باعث کاهش امنیت لازم برای کارگران و افرادی که در ساختمان عبور و مرور می‌کنند خواهد شد.

در نهایت، با توجه به ارتفاع و شرایط مونتاژ کردن، پله‌های داربستی به سه نوع ۴، ۶ و ۸ پایه تقسیم می‌شوند. برای ارتفاعات کم می‌توان از سیستم ۴ پایه استفاده کرد، اما با افزایش ارتفاع، تعداد پایه‌ها باید افزایش یابد. این مراحل نصب و اجرای داربست پله به تأمین ایمنی و پایداری در محیط‌های کاری کمک می‌کند و باید با دقت و احتیاط انجام شود.

 

مراحل اجرای پله داربستی

مراحل اجرای پله داربستی
مراحل اجرای پله داربستی

اجرای پله داربستی یک فرآیند مهم و اساسی در ساختمان سازی است. در ادامه قصد داریم تا مراحل اجرای پله داربستی را بررسی کنیم که بتوانید در صورت تمایل برای اجرای این سازه بهترین کیفیت و کارایی را تجربه کنید.

1. برنامه‌ریزی: در ابتدا باید محل نصب پله داربستی را مشخص کرده و ابعاد آن را به دقت اندازه‌گیری کنید. همچنین، میزان ارتفاع و تعداد پله‌ها را مشخص کنید.

2. آماده‌سازی محل نصب: محل نصب باید از هر گونه موانعی پاک شود و سطح آن صاف و تمیز باشد.

3. نصب پایه‌ها: پایه‌های پله داربستی باید با دقت و استحکام در زمین نصب شوند. این پایه‌ها باید با فاصله مناسبی از هم قرار گیرند و به سطح زمین چسبانده شوند.

4. نصب کف پله‌ها: پس از نصب پایه‌ها، کف پله‌ها باید روی آنها نصب شوند. اطمینان حاصل کنید که کف پله‌ها به‌طور صاف و محکم بر روی پایه‌ها نصب شوند.

5. نصب داربست‌ها: داربست‌ها باید به طور منظم و با فاصله یکسان بر روی کف پله‌ها نصب شوند. اطمینان حاصل کنید که داربست‌ها به شکل صحیح و محکم نصب شده باشند.

6. نصب قسمت شمشیری و نشیمن گاه: در صورت نیاز، قسمت شمشیری و نشیمن گاه کف پله باید نصب شود تا ایمنی کاربران را تضمین کند.

7. تست و بررسی: پس از نصب کامل پله داربستی، از صحت نصب و استحکام آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پله داربستی به درستی کار می‌کند و هیچ نقصی در آن وجود ندارد.

8. پایان کار: پس از اطمینان از صحت نصب و کارکرد پله داربستی، محل نصب را تمیز کرده و محوطه را به حالت اولیه برگردانید.

اجرای پله زودبست
اجرای پله زودبست

آهن دپو مجری نصب پله داربستی

در وبسایت آهن دپو، شما می‌توانید به آسانی انواع پله داربستی را از بین تنوع بالای محصولات انتخاب کنید. با دسترسی به این وبسایت، شما به عنوان مشتری می‌توانید با مشاوره کارشناسان ما که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه پله داربستی هستند، اطلاعات لازم را در خصوص نوع و مدل مناسب پله داربستی بدست آورید. ما می‌توانیم به صورت تخصصی نیازها و مشکلات خاص شما را شناسایی کرده و محصولی را که بهترین تطابق را با نیازهای شما دارد، پیشنهاد دهیم. همچنین، با توجه به اطلاعات فنی موجود در وبسایت، شما می‌توانید ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف هر مدل پله داربستی را بررسی کرده و تصمیم به خرید محصولی با اطمینان بیشتر بگیرید. این روند ساده و موثر به شما کمک می‌کند تا پله داربستی مناسبی را با توجه به نیازها و محیط استفاده خود انتخاب کنید و از امکانات و خدمات باکیفیت آهن دپو بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *