logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تولید و نصب توری حصاری؛ از صفر تا صد+ابزار تکمیلی

نصب توری حصاری

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از زمان‌های دور انسان‌ها نسبت به داشتن امنیت و برقراری یک فضای آرامش‌بخش برای خود و اطرافیانشان احساس نیاز می‌کردند. به همین دلیل در بازه‌های زمانی متفاوت ابزارهای مختلفی برای برقراری امنیت در فضای شخصی هر کس تعبیه شد و افراد از روش‌های متنوعی برای اینکار استفاده می‌کنند.

 

 

در واقع یکی از چالش‌های دائمی برای افراد حفظ امنیت مکان‌هایی مانند خانه‌های ویلایی و باغ‌ها است. برای تضمین امنیت این مکان‌ها، می‌توان از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده کرد. یکی از این ابزارها، توری حصاری یا همان حصار توری است که به عنوان یک راهکار مؤثر در افزایش امنیت شناخته می‌شود. علاوه بر اینکه حصار توری امنیت محل را تضمین می‌کند، کاربردهای دیگری همچون استفاده به عنوان قفس حیوانات، مرزبندی و حفاظت در مناطق مختلف از جمله فرودگاه‌ها، ریل‌های قطار و زندان‌ها را نیز دارد.

امروزه، توری‌های حصاری جدید با ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار، گرما و سرما، ضد زنگ بودن و از جنس گالوانیزه تولید می‌شوند. اگر به دنبال افزایش امنیت باغ یا خانه‌تان هستید، توری‌های حصاری گزینه‌ای مناسب و کارآمد می‌باشند و ما در این مقاله قصد داریم تا با روش تولید و نصب این محصول کاربردی آشنا شویم.

 

تولید توری حصاری

تولید توری حصاری
تولید توری حصاری در سوله‌های آهن مکان و شاداباد

توری‌های حصاری به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در حصار کشی زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی شناخته می‌شوند که هدف اصلی آن سفارشی سازی و ایجاد امنیت در منطقه مورد نظر است. فرایند تولید حصار توری، به روش‌های مختلف انجام می‌شود که هرکدام از این روش‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های خاصی هستند. به صورت کلی این روش‌ها شامل سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی هستند که در ادامه هر کدام از آنها را بررسی خواهیم کرد:

1.تولید توری حصاری به روش دستی

در روش دستی، تمام مراحل تولید توری حصاری به صورت دستی انجام می‌شود یعنی هیچ دستگاه و تکنولوژی خاصی ندارد و تنها یک یا دو نفر از کارگران برای انجام مراحل به کار می‌روند. این روش شامل قرار دادن توری بر روی قالب چشمه توری حصاری و پیچیدن مفتول گالوانیزه به دور قالب به صورت دستی توسط یک موتور الکتریکی پیچیده می‌شود. در انتهای این مرحله، رج‌های توری به صورت سینوسی به رج‌های مجاور منحنی شده و سپس دو سر رج‌های توری با استفاده از پیچ گوشتی شارژی بسته می‌شوند. تبعا روش تولید توری حصاری به صورت دستی مدت زمان بیشتری احتیاج دارد و برای زمانی که مقدار و ابعاد تولید نهایی زیاد است روش ایده‌آل و به صرفه ‌ای نخواهد بود.

2.تولید توری حصاری به روش نیمه اتوماتیک

در روش نیمه اتوماتیک تولید توری حصاری، برخی از مراحل به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند و دخالت دست کمتری از کارگران مورد نیاز است. این مراحل شامل انحنای حلقوی مفتول، روکش دهی و بافتن حصار با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی است اما بقیه مراحل مانند روش دستی به کمک کارگران انجام خواهد شد.

3.تولید توری حصاری به روش اتوماتیک

در روش کاملاً اتوماتیک، تمامی مراحل تولید حصار توری به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌شود و دخالت دستی انسان در این روش حداقل است. این مراحل شامل قرار دادن مفتول در دستگاه و انجام مراحل پیچ خوردن، بسته شدن رج‌ها و تشکیل نهایی حصار توری می‌شود. با استفاده از این روش، عملیات تولید توری حصاری به صورت مداوم و بدون نیاز به استراحت انجام می‌شود که این امر موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. کیفیت نهایی محصول نیز در این روش به دلیل کم بودن خطای انسانی بسیار بیشتر خواهد بود.

در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر این روش را بررسی کنیم باید بگوییم که در روش تولید حصار فلزی با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک، ابتدا مفتول گالوانیزه یا مفتول سیاه برای بافت حصار تهیه می‌شود. ضخامت مفتول بستگی به نوع دستگاه، سفارش مشتری و استحکام مورد نیاز توری حصاری نهایی دارد. سپس مفتول به محل مخصوص دستگاه منتقل می‌شود و چون توری حصاری به دلیل بسته‌بندی قرقره‌ای، دارای انحناهای حلقوی است باید با استفاده از دستگاه صاف شود.

پس از این مرحله، مفتول وارد کار شده و در صورت نیاز، روکش‌دهی انجام می‌شود که موجب می‌شود نیازی به رنگ‌آمیزی حصار توری نباشد این روکش دهی برای استفاده از توری حصاری در مناطق مرطوب کاملا ضروری است.

سپس مفتول روکش‌دار به قسمت حصار بافی منتقل می‌شود. در این مرحله، ردیف اولیه حصار برش داده شده و با مفتولی هم اندازه خود، پیچ و تاب می‌خورد که این عملیات به صورت خودکار انجام می‌شود و قابل تنظیم است. پس از اتمام مراحل، انتهای توری محکم می‌شود تا از باز شدن احتمالی دو مفتول جلوگیری شود. در انتهای مرحله اول، یک ردیف توری داریم که به سمت بالا هدایت شده و جا را برای مفتول جدید باز می‌کند سپس رشته‌ای جدید از مفتول وارد دستگاه می‌شود و شروع به پیچ خوردن در ردیف مفتول آخر خواهد کرد.

در انتهای کار، این مفتول نیز برش داده شده و به سمت بالا هدایت می‌شود. مفتول‌های وارد شده در دستگاه حصار بافی، کم‌کم به حصار تبدیل می‌شوند و طول حصار را افزایش می‌دهند. با افزایش طول حصار، این قطعه به سمت بخش بسته‌بندی هدایت شده و به صورت رول، بسته‌بندی می‌شود. در هر تولیدی، متراژ مشخصی برای هر بسته در نظر گرفته می‌شود که به طور معمول از ۲۰ الی ۳۰ متر متفاوت خواهد بود اما با توجه به سفارش مشتری، این متراژ قابل تغییر است.

نصب توری حصاری

نصب توری حصاری
تصویر طریقه نصب توری حصاری

برای نصب توری حصاری، باید مراحل زیر را به ترتیب و پشت سر هم انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از توری حصاری استفاده کنید.

مرحله اول: محاسبه دقیق متراژ زمین یا باغ

قبل از شروع به حصارکشی، ابتدا باید متراژ دقیق زمین را محاسبه کنید. برای این کار، طول و عرض زمین را اندازه گیری کرده و محیط آن را محاسبه نمایید. برای این منظور می‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

– جمع کردن طول و عرض زمین و جمع بستن همه‌ی طول‌ها و عرض‌ها.

– جمع کردن طول با عرض و حاصل ضرب آنها در دو.

مرحله دوم: تعیین ارتفاع حصارکشی

در این مرحله باید ارتفاع مورد نظر برای حصارکشی را مشخص کنید. بر اساس هدف حصارکشی، تعیین ارتفاع ساده‌تر خواهد شد. اما باید به نکات زیر توجه کنید:

– هر ارتفاع که در نظر دارید، نیم متر به طول پایه‌ها اضافه می‌شود.

– برای کم کردن ارتفاع، ممکن است نیم متر روی زمین را بلوک بندی کنید.

– در صورت اضافه کردن سیم خاردار، نیم‌متر را برای آن در نظر بگیرید و از ارتفاع اصلی کم کنید.

مرحله سوم: تهیه و خرید لوله حصار فلزی، سیم خاردار و توری حصاری

باید توری حصاری را بر اساس هدف حصارکشی و شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب کنید. همچنین، باید به ضخامت و نوع توری حصاری توجه داشته باشید که بستگی به استحکام مورد نیاز شما دارد.

مرحله چهارم: تشخیص محل کاشت پایه‌های حصار

به صورت کلی و استاندارد، فاصله بهینه بین پایه‌های حصار توری حدود سه الی چهار متر است. باید محل کاشت پایه‌ها را با استفاده از گچ، خاک یا سنگ مشخص کنید و برای افزایش مقاومت، از بادبند استفاده کنید.

مرحله پنجم: حفر چاله‌ها برای کاشت پایه‌های حصار فلزی

در این مرحله باید چاله‌هایی با عمق نیم متر حفر کنید و از چاله‌کن موتوری برای تسریع در کار استفاده کنید.

مرحله ششم: کاشت پایه‌های توری حصاری و اجرای بتن

در این مرحله پایه‌ها را در چاله‌ قرار داده و بتن را حول آنها ریخته و برای تراز شدن از ریسمان استفاده کنید. مطمئن شوید که بتن کاملاً به دور این پایه‌ها محکم شده باشد.

مرحله هفتم: نصب و اجرای توری حصاری

اتصالات توری حصاری
ابزار، متعلقات و اتصالات توری حصاری

بعد از خشک شدن بتن، توری حصاری را به پایه‌ها وصل کنید و به کمک سیم مفتولی آنها را محکم کنید. سپس بادبندها را در فواصل مناسب نصب کنید تا از استحکام پایه‌ها اطمینان حاصل شود.

مرحله هشتم: تثبیت و آزمایش

پس از نصب توری حصاری، مطمئن شوید که تمام قسمت‌ها صحیح و محکم نصب شده‌اند. بررسی کنید که توری به درستی در پایه‌ها یا ستون‌ها تثبیت شده است و ساختار کلی حصار استوار و مستحکم است. همچنین، درب و اتصالات را بررسی کنید و از صحیح بودن عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر

نصب توری حصاری یکی از روش‌های رایج برای افزایش امنیت باغ‌ها، خانه‌های ویلایی، زمین‌های کشاورزی و حتی حصارکشی روی دیوارها و مکان‌های دیگر است. توری‌های حصاری به دلیل تنوع بالای بافت و جنس، انتخاب‌های گسترده‌ای را برای مشتریان ارائه می‌دهد بنابراین قبل از خرید این محصول، مهم است که اطلاعات کافی را جمع‌آوری کرده و محصولی را که با نیازها و بودجه شما سازگار است، انتخاب کنید.

باید به این نکته هم توجه داشت که توری حصاری نیاز به نگهداری دارد و به طور معمول باید به طور دوره‌ای تمیز شود. در صورت وجود گیاهان نزدیک به توری‌ها، باید به طور منظم آن‌ها را بررسی کرده و لازم است تا از صحت و سلامت توری‌ها اطمینان حاصل شود.

در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم تا شما را با نصب و تولید حصارهای توری یا فنس حصاری آشنا کنیم، تا بتوانید توری مناسبی را بر اساس نیاز و محیط خود انتخاب و در نهایت نصب نمایید.

برای نصب توری حصاری از پیش آماده باشید. این جمله به این معناست که تجهیزات، بست و گیره هایی که برای نصب و طی کردن مراحل آن نیاز دارید را از قبل تهیه نمایید تا به خاطر کمبود تجهیزات وظیفه تان به تعویق نیافتد. شما می‌توانید برای خرید اتصالات توری حصاری با شماره 02155544555 و یا 02155511555 تماس بگیرید و از کارشناسان آهن دپو درخواست راهنمایی نمایید.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *