logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی های تسمه قالب و معایبی که بر انتخاب تاثیرگذارند

معایب تسمه قالب

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

تسمه قالب بندی که با عناوین تسمه بولت و تسمه تنگ نیز شناخته می­شود، یکی از ابزارها و اتصالات پرکاربردی است که در ساخت سازه­‌های امروزی مورداستفاده قرار می­گیرد. این ابزار از کاربردهای فراوانی برخوردار بوده و یک جایگزین ایده آل برای بولت در قالب بندی است. آشنایی با کاربردها، ویژگی های تسمه قالب و معایبی که بر انتخاب تاثیرگذارند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از همین رو در ادامه با نکات برجسته و معایب تسمه قالب آشنا می‌شویم.

تسمه قالب بندی یکی از ابزارها و اتصالات پرکاربرد محسوب می­شود. امروزه از این ابزار کاربردی در عملیات مختلفی بهره­‌جویی صورت می­گیرد. اتصال و ثابت کردن دیوارهای برشی، ثابت کردن فنس‌­ها و استفاده در فونداسیون سقف‌­های چند سطحی، تنها قسمتی از کاربردهای این ابزار محسوب می­شوند. همچنین تسمه قالب موجبات اتصال آسان پنل‌­های قالب بندی را فراهم می­آورد.

ویژگی های تسمه قالب بندی

ویژگی های تسمه قالب
ویژگی های ذاتی و فیزیکی تسمه قالب بندی بتن

برای درک بهتر از کاربردهای تسمه قالب بندی می­بایست از ویژگی های تسمه قالب و معایبی که بر انتخاب تاثیرگذارند اطلاعات لازم را کسب کرد. این ابزار که به صورت یک ورق تخت کشیده ساخته می­شود، از سوراخ­‌های پانچ شده برخوردار بوده و قادر هستند تا با کمک پین، دو پنل قالب بندی را به یکدیگر متصل کنند.

امروزه تسمه­‌های قالب بندی با ابعاد و ویژگی‌­های متنوعی در دسترس قرار گرفته و شما می­توانید ابعاد آن­ها را بر اساس پنل‌­هایی که می­خواهید به یکدیگر متصل کنید، انتخاب کنید. به بیان ساده طول مناسب تسمه، برابر با مجموع طول لبه‌های قالب­‌هایی است که می­خواهید به یکدیگر متصل کنید.

مشخصات فنی تسمه قالب بندی

انواع باکیفیت و استاندارد تسمه قالب بندی با ورق­های گالوانیزه ساخته شده و با ضخامت 2 میلی­متر و عرض 28 سانتی­متر عرضه می­شوند. این محصولات برای شرایط مختلف و با طول­های مختلف 30، 35، 40، 45، 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95 و 100 سانتی­متر ساخته می­شوند. این فرآورده­‌‎های فلزی ظاهری مشابه با کمربند داشته و به 2 عدد سوراخ در 2 دو طرف خود مجهز هستند که به منظور اتصال پنل­‌های قالب تعبیه می­شوند.

مزایای کلیدی تسمه قالب بندی

مزایای تسمه قالب بندی
مزایای تسمه قالب بندی بتن

بهترین نوع تسمه‌­های قالب‌­بندی با جنس فولاد گالوانیزه ساخته شده و روانه بازار می­شوند. ازجمله مزایای این دسته از تسمه­‌ها می­توان به دوام و طول عمر بالا و کمک به افزایش مقاومت سازه اشاره داشت. این محصولات از سایز و ابعاد کوچکی برخوردار هستند؛ اما در مقابل، از مقاومت بسیار بالا و استحکام فوق‌­العاده‌ای بهره­‌مند هستند. برای اینکه در حق تسمه تنگ جفا نشود در ابتدا مزایای آن را برمیشماریم و سپس به بررسی معایب تسمه قالب بندی بتن خواهیم پرداخت. دیگر مزایای این ابزار کاربردی را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

1.کاهش هزینه عملیات

به دلیل آن که تسمه قالب، نیاز به استفاده از ملزوماتی نظیر بولت، واشر دو لوله، لوله‌­های پشت­بند، مهره خروسکی و سولجر را از بین می­برد، حذف موارد مذکور می­تواند صرفه­‌جویی چشم­گیری را در هزینه‌­های نهایی ایجاد سازد؛ بنابراین، بهره­‌برداری از این محصول می­تواند برای پیمانکاران و مدیران پروژه بسیار سودآور باشد. حتی به صورت موردی و بدون در نظر گرفتن سایر اجزای قالب بندی، می­توان گفت که تسمه تنگ نسبت به بولت و میان بولت از قیمت پایین­تری برخوردار است.

2.سهولت کاربری

در هنگام پرداختن به ویژگی های تسمه قالب و معایبی که بر انتخاب تاثیرگذارند می­بایست به سهولت کاربری این محصول نیز اشاره داشت. برای بهره­‌برداری از تسمه قالب بندی، می­بایست تنها قالب­‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و سپس تسمه­‌ها با کمک پین و گوه متصل شوند؛ بنابراین، اجرا سازی آن پیچیدگی خاصی نداشته و نیاز به نیروی متخصص ندارد.

3.افزایش سرعت قالب بندی و بتن ریزی

از آنجایی که تسمه قالب لزوم استفاده از لوله‌­های پشت‌بند، واشر دو لوله، لوله­‌های پشت­بند، مهره سولجر، مهره خروسکی را کاهش می­دهد، مراحل قالب بندی با آن با سرعت بسیار بیشتری دنبال می­شود. این ابزار نیازی به تنظیمات دقیق نداشته و تنها با استفاده از پین و گوه قابل اجرا است.

4.سطح اکسپوزه و افزایش عمر بتن

به لطف عرضه تسمه قالب بندی، دیگر لزومی برای سوراخ‌کاری قالب­‌ها وجود ندارد؛ درنتیجه سطح بتن کاملاً صاف و اکسپوزه خواهد ماند. عدم ایجاد سوراخ در بتن، موجبات افزایش مقاومت بتن و طول عمر آن را نیز فراهم خواهد آورد.

5.ممانعت از خمیدگی قالب

تسمه قالب‌­ها به جلوگیری از خمیدگی یا شکم دادن قالب­‌ها کمک شایانی می­کنند. از آنجایی که تسمه بولت­‌ها قسمت­‌های مختلف قالب را درگیر می­کنند، از بیرون‌زدگی و خمیدگی قالب نیز جلوگیری می­کنند.

6.مهار فشارهای وارده

در هنگام عملیات بتن ریزی، فشار بسیار بالایی به قالب وارد می­شود. نمونه­‌های باکیفیت و مرغوب تسمه قالب قادر هستند تا به راحتی تمامی فشارهای وارده حاصل از بتن ریزی را مهار کرده و درنهایت استحکام بتن را افزایش دهند.

معایب تسمه قالب بندی

معایب تسمه تنگ
معایب تسمه تنگ برای قالب بندی بتن

هر نوع قالب بندی می‌تواند از برخی مزایا و معایب برخوردار باشد. تسمه قالب بندی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ البته معایب این ابزار بسیار اندک و ناچیز بوده و در برابر مزایای متعدد آن قابل چشم­ پوشی هستند. در نگاه اول، هزینه خرید تسمه تنگ می­تواند کمی بالا به نظر برسد؛ اما باید به این نکته توجه داشت که این محصول یک جایگزین مناسب برای بولت محسوب می­شود. همچنین به‌­کارگیری آن می­تواند کیفیت بتن ریزی و عمر سازه را تا حد زیادی افزایش دهد. تهیه تسمه­ قالب فولادی مرغوب با ابعاد مختلف می­تواند کمی دشوار باشد؛ اما می­توانید این محصول را از عرضه­‌کنندگان باسابقه نظیر آهن دپو تهیه کنید. شما می­توانید در این مرکز تسمه قالب­ بندی را بر حسب نیازها و ابعاد موردنظر خود سفارش داده و با قیمت رقابتی دریافت کنید.

مروری بر معایب تسمه قالب بندی که بر انتخاب تاثیرگذارند

تسمه قالب یا تسمه بولت ازجمله قطعات پرکاربرد در بتن ریزی محسوب شده که باعث می­شود بتوانید به راحتی پنل­‌های قالب‌­بندی را به یکدیگر متصل سازید. در هنگام تهیه تسمه بولت می­بایست به ابعاد آن­ها، ویژگی‌ها و معایب تسمه قالب که بر انتخاب تاثیرگذارند توجه داشته و درنهایت انواع باکیفیت آن­ها را از فروشندگان باسابقه خریداری کنید. جهت کسب اطلاع از قیمت لحظه‌ای تسمه قالب و همچنین سفارش آن­ بر حسب نیازهای خود، با کارشناسان فروش وب سایت آهن دپو در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *