logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع فنس و قیمت؛ کاربرد هر فنس توری چیست؟

فنس آهنی

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

عموماً فنس‌ها به عنوان سازه‌هایی شناخته می‌شوند که محوطه‌ها و ملک‌ها را از هم جدا می‌کنند و امنیت و حریم خصوصی را فراهم می‌کنند. همچنین، فنس‌ها می‌توانند برای تأیید هویت، جلوگیری از ورود افراد به مناطق مشخص، جلوگیری از ورود حیوانات اهلی یا غیر اهلی و حفظ محیط زیست استفاده شوند. در زیر به برخی از انواع فنس می‌پردازیم:

فنس سیمی: فنس سیمی یا شبکه‌ای از تارهای فلزی که به یکدیگر پیوسته‌اند، تشکیل می‌شود. این نوع فنس به سبب هزینه نسبتاً پایین، دوام بالا و دیدنی بودن، میان عموم محبوب است. فنس با سیم مفتول، معمولاً در باغچه‌ها، مزارع و محوطه‌های صنعتی استفاده می‌شود.
فنس چوبی: فنس چوبی از تیرهای چوبی تولید می‌شود که به یکدیگر پیوسته‌اند. این نوع فنس به دلیل ظاهر طبیعی و جذابیت بصری در محیط‌های روستایی یا مناطقی که به طبیعت نزدیک هستند، مناسب است. اما نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد.
فنس فلزی: فنس‌های فلزی متشکل از تیرهای فلزی عمودی و افقی هستند که به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع فنس به دلیل قدرت، دوام و امنیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فنس فلزی معمولاً در محوطه‌های صنعتی، پارکینگ‌ها و اماکن عمومی استفاده می‌شود.
فنس زنده: فنس زنده معمولاً از گیاهان زنده مانند بوته‌ها، درختان یا بوم‌کاری تشکیل شده است. این نوع فنس به طور طبیعی مرزها را ایجاد می‌کند و همچنین به عنوان یک راه حرکت برای حیوانات و پرندگان خدمت می‌کند. فنس گیاهی اغلب در پارک‌ها، باغ‌ها و مناطق طبیعی استفاده می‌شود. زیرا اگر به آن رسیدگی نشود خشک شده و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

فنس زنده
تصویر فنس زنده

فنس های توری در انواع مدل، سایز، ضخامت و نحوه‌ی تولید متفاوت از یکدیگر در بازار ایران یافت می‌شوند. کاربرد و اسامی آنها با یکدیگر تفاوت دارند تا در موقعیت های مختلف عملکرد صحیح از خود به نمایش بگذارند. در این بخش می‌خواهیم انواع فنس و قیمت؛ کاربرد هر فنس توری را با تفصیل برایتان توضیح دهیم تا بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ نمایید.

انواع فنس و توری فلزی

توری فنس

فنس از مفتول گالوانیزه یا ساده که با یک پیچ به یکدیگر بافته شده اند ساخته شده است. مفتول ها به گونه ای به یکدیگر تنیدند که گویی دو انسان دست در بازوی یکدیگر انداختند. ضخامت این محصول باید به گونه ای باشد که به سادگی آسیب نبیند و در عین حال انعطاف خود را از دست ندهد.

توری حصاری

توری حصاری یکی از انواع فنس است. حصار توری به مجموعه توری هایی که برای حصارکشی از آن استفاده می‌شود، می‌گویند. حصارکشی دور باغ، ویلا، حصار مناطق صنعتی، حصار پادگان، حصارکشی مناطق نظامی و تسلیحاتی، تعیین مرز و حدود سد و … همه و همه از فنس توری در آن استفاده می‌شود.

توری مش

توری مش یک نوع توری فلزی است که آن را از جوش دادن میلگردهای مخصوص به یکدیگر می‌سازند. به علت قدرت بالا و تحمل فشار قوی در ساختمان سازی میان دیوار، کف و سقف از آن بهره جویی می‌شود. با این حال عده‌ای به سبب علاقه به میزان سختی آن در حصارکشی نیز از آن استفاده می‌کنند.

توری مرغی

توری مرغی همانطور که از نامش پیداست اغلب برای تولید قفس حیوانات از آن استفاده می‌نمایند. حصار مرغی عموما با ضخامت کمتر از دیگر انواع توری های فلزی تولید می‌شود که طبیعتا موجب می‌شود از نظر وزن از دیگر انواع سبکتر باشد. از نظر ظاهر، مفتول این فنس به شکل چند ضلعی با بیش از یک دور پیچ به یکدیگر متصل شده اند.

توری گابیون

انواع فنس
انواع فنس

توری گابیون یک نوع فنس سنگی است. به این معنا که این توری فلزی به نوعی تعبیه شدند که درون آن از سنگ یا مخلوطی از سنگ و خاک پر شود تا به عنوان فنسی محکم با کارکرد ویژه مورد استفاده قرار گیرد. از توری گابیون برای سیل بند، جلوگیری از ریزش کوه و ریزش سنگ به جاده و همچنین حصارکشی استفاده می‌شود.

توری پرسی

توری پرسی یک توری فلزی است که با مفتول ضخیم تولید می‌شود. این مفتول که به شکل موجدار است مانند حصیر بافی به یکدیگر بافته شده اند. از کاربردهای مهم فنس پرسی می توان به کاربرد آن در قفسه بندی، پانل سه بعدی، حصارکشی، فوندانسیون بندی، ساخت قفس و مادن اشاره نمود.

انواع فنس الکتریکی

فنس الکتریکی یک توری حصاری فلزی با استانداردهایی است که از پیش تعیین می‌گردند. برقی که در این فنس جریان دارد موجب ایجاد شوک الکتریکی در بدن افراد یا حیواناتی می‌شود که به صورت عمد یا غیرارادی قصد ورود به حریم خصوصی را دارند. پیش از نصب این نوع توری اطمینان حاصل نمایید که استانداردها و قوانین را رعایت می‌نمایید زیرا ممکن است با مشکل مواجه شوید.

فنس الکتریکی
فنس الکتریکی

جمع بندی انواع فنس توری

تعاریفی که عرضه شد فقط چند نمونه از فنس‌های رایج است و باید توجه داشته باشید که هنوز بسیاری از انواع فنس وجود دارند که در اینجا به طور جامع بررسی نشده‌اند. به علاوه، فنس‌ها می‌توانند در اندازه‌ها، ارتفاع‌ها، مواد ساخت و استفاده‌های مختلف متنوعی داشته باشند.
در طراحی یک فنس، عواملی مانند هدف استفاده، نیازهای امنیتی، استحکام، قیمت، بعد ظاهری و محیط زیستی را باید در نظر گرفت. همچنین، قوانین و مقررات محلی در مورد نوع و ارتفاع فنس‌ها را هم باید رعایت کرد. بعضی از انواع فنس های دیگر که می‌توانند در نظر گرفته شوند عبارتند از: فنس آلومینیومی، فنس PVC، فنس شاخه‌ای، فنس سنگی، فنس شیشه‌ای و فنس الکتریکی. در هر صورت، انتخاب نوع فنس مناسب بستگی به نیازها، محیط و شرایط خاص شما دارد. قبل از تصمیم‌گیری نهایی، می‌توانید با متخصصان مربوطه مشورت کرده و نیازها و الزامات هنگام خرید فنس را با آنها بررسی کنید.

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *