logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه تولید رابیتس و مراحل اجرای رابیتس کاری

رابیتس کاری

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

يکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی رابيتس است که تقریبا در اکثر ساختمان ها از آن به عنوان یک محصول با کاربرد بسیار عالی استفاده می شود. برای اجرای سقف های زیبا و یا حتی بالا بردن گیرش گچ در دیوارها این محصول کاربرد دارد. اما هنوز هم برای بسیاری از کاربران شناخت کافی نسبت به رابیتس وجود نداشته و بسیاری از کاربران از فرایند تولید و اجرای این محصول بی‌خبرند. در این مقاله با شما همراه هستیم تا نحوه تولید این محصول و هم چنین مراحل اجرای آن را به صورت کامل و جامع با شما در میان بگذاریم. شناخت این مراحل باعث می شود تا در نهایت نحوه استفاده از این محصول و حتی خرید رابیتس نیز برای شما بهینه تر شده و از این پس با دید آگاهانه تری به این محصول نگاه کنید.

پیش درامد فرایند تولید رابیتس

قبل از اینکه به فرایند تولید رابیتس و هم چنین نحوه اجرای آن در پروژه های ساختمانی برسیم، ابتدا باید تعریف مختصری از خود این محصول داشته باشیم. رابیتس شبکه ای متشکل از تارهای عمودی و افقی عمود بر هم است که از ورق گالوانیزه ساخته و در دسترس قرار می گیرد. این محصول به عنوان یک تکمیل کننده معمولا در پازل اجرای سقف های ساختمانی کاربرد داشته و بیشتر هم برای همین مورد از آن استفاده می شود. اگر همچنان سوالی دارید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی رابیتس مراجعه بفرمایید. البته کاربردهای دیگری نیز برای رابیتس وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اندازه شبکه ها، متریال اولیه به کار گرفته شده برای تولید، قطر رابیتس، تعداد ستون ها و البته طول از مهم ترین مشخصات این محصول هستند که باید متناسب با شرایط مورد نیاز در پروژه در زمان خرید به آنها دقت شود.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید رابیتس چیست؟

عکس رابیتس
چشمه رابیتس

براي تولید کردن رابیتس نیاز به تجهیزات خاصی دارد. این طور نیست که شما برای خرید این محصول سراغ هر کارگاهی بروید. عدم استفاده از تجهیزات پیشرفته برای تولید رابیتس عملا کیفیت آن را با چالش های بسیار زیادی همراه می سازد. لازم است تا کاربران با شناخت کافی نسبت به تجهیزات لازم برای تولید رابیتس حتما برای خرید آن از مراکز معتبر استفاده نمایند. یک خط تولید مکانیزه برای تولید رابیتس نیاز به تجهیزات مدرنی به شرح زیر خواهد داشت:

  • نیاز به دستگاه های اتوماتیک سیستم PLC برای تولید این محصول وجود خواهد داشت. استفاده از این سیستم باعث می شود تا در نهایت محصول نهایی تولیدی با کیفیت بالاتری در دسترس کاربران قرار گیرد.
  • هم چنین برخی دیگر از سیستم های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای این منظور تعریف شده است که استفاده از آنها نیز برای تولید این محصول نیاز خواهد بود.

با توجه به اینکه خط تولید رابیتس معمولا به صورت وارداتی در کارگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، تهیه آنها برای هر شخصی امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل است که باید در زمان خرید این محصول به محل تولید آن دقت زیادی داشته باشید.

نحوه تولید رابیتس چگونه است؟

تولید رابیتس نیاز به موارد اولیه دارد. عنصر اولیه در تولید رابیتس ورق گالوانیزه است. در درجه اول باید متذکر شویم که با توجه به اینکه ورق گالوانیزه در کیفیت های مختلف در بازار در دسترس است، از این رو این محصول نیز ممکن است با کیفیت های مختلفی تولید شود. علاوه بر کیفیت خط تولید، ورق گالوانیزه استفاده شده نیز روی کیفیت آن تاثیر خواهد داشت. هم چنین باید یادآور شویم که استفاده از ورق گالوانیزه گرم می تواند کیفیت این محصول را در نهایت بهینه تر نماید.



فرایند تولید رابیتس طبق یک اصول بسیار مشخص صورت می پذیرد. مراحل اصلی را می توان برای این فرایند طبق موارد زیر تشریح کرد:

  • مرحله اول تولید رابیتس به پرس کاری و کشش عرضی بر می گردد. جایی که ورق های گالوانیزه که به صورت رول هستند، با ضخامت های مختلف وارد چرخه تولید می شوند. در این مرحله رول های ورق ها توسط دستگاه گسسته می‌شوند و در حالت کشش قرار می‌گیرند. این مهم با تجهیزات کاملا مکانیزه صورت می گیرد تا در نهایت کیفیت رابیتس نهایی ایده آل باشد.
  • در مرحله دوم ورق های در حالت کشش وارد دستگاه برشی می شوند. این مرحله از تولید رابیتس با عنوان مرحله برش شناخته می شود. در این مرحله ورق ها باید به صورت طولی برش بخورند.
  • در مرحله بعدی ورق های برش خورده باید برای نورد سرد و پرس کاری وارد دستگاه شوند. در این مرحله است که ستون ها و چشمه های رابیتس به وجود می آیند.
  • سس نوبت به کشش دوباره ورق های رابیتس می رسد. محصول نهایی این مرحله همان چیزی است که در بازار به عنوان رابیتس شناخته می شود.

نکاتی لازم درباره فرایند تولید رابیتس از ورق گالوانیزه

لازم است تا نکات بسیار مهمی را درباره فرایند تولید رابیتس را نیز با شما در میان بگذاریم.

  1. در نظر داشته باشید که تاثیر قیمت ورق گالوانیزه بر روی قیمت رابیتس به صورت مستقیم خواهد بود.
  2. ضخامت ورق گالوانیزه مورد استفاده برای تولید این محصول نیز بر اساس شرایط تعیین شده و در اندازه های مختلف است. کاربران بر اساس نیازی که دارند باید دست روی محصول مورد نظر بگذارند.
  3. هم چنین دقت کنید که دستگاه های مختلف ممکن است قدرت متفاوتی برای تولید تعداد ورق رابیتس در هر ساعت داشته باشند. این مهم به کیفیت و نوع دستگاه مورد نظر بستگی خواهد داشت.

فرایند اجرای رابیتس چگونه است؟

عکس فردی در حال رابیتس کاری
قرار دادن رابیتس برای سیمان کاری

رابیتس کاری یا فرایند اجرای رابیتس در چند مرحله خلاصه می شود که باید با دقت بالا صورت پذیرد. با دقت به این مراحل می توانید به راحتی از این محصول برای پیش رد اهداف خود د ساختمان سازی استفاده کنید. کاربرد اصلی رابیتس در اجرای سقف صلب در صنعت ساختمان سازی است که در حال حاضر به صورت ویژه از آن استفاده می‌شود. جهت تسلط کامل به مقوله نصب رابیتس به صفحه راهنمای نصب رابیتس؛ نکات مهم_ بایدها و نبایدها مراجعه نمایید.

  1. در مرحله اول موظفید میلگردهای آویز را نصب کنید. میلگردهای آویز به طریقی از سقف آویزان می‌شوند و نقش نگهدارنده رابیتس ها را به عهده میگیرند. البته از قبل و در زمان اجرای سقف سازه ای بایستی این میلگردها را پیش بینی کرده و آنها را جا نمایی کنید. انتهای آنها را نیز خم کنید تا فرایند رابیتس ساده تر باشد.
  2. برای انتقال بار سقف صلب به بخش های سازه ای ساختمان می بایست از نبشی های باربر استفاده کنید. این نبشی ها نیز باید در فواصل 60 سانتی متری از هم نصب شوند. فواصل میان نبشی‌ها بسته به حجم سقف قابل تغییر خواهد بود.
  3. سپس نوبت اتصال رابیتس به میلگردهای آویز و سقف است. این مرحله نیز باید با دقت و تحت نظر یک فرد با تجربه بالا صورت پذیرد.
  4. برای اتصال رابیتس ها به میلگردها می توانید از مفتول گالوانیزه یا مفتول رابیتس بندی استفاده کنید.
  5. در نهایت نوبت به اندود گچ و سیمان و تکمیل کردن سقف می رسد.

جمع بندی

رابیتس یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که این روزها در بخش های مختلف ساختمان از آن بهره می برند. این محصول را می توانید با کیفیت های متفاوت در اندازه های مختلف متناسب با نیاز خود تهیه کنید. سعی کردیم تا با تشریح فرایند رابیتس کاری و نحوه پیاده سازی این نوع سقف در ساختمان های امروزی دید بهتری نسبت به آن برای شما ایجاد کنیم. با مطالعه بخش مربوط به تولید رابیتس نیز شرایط لازم برای تولید یک محصول با کیفیت بالا را با شما در میان گذاشتیم.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *