logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش تولید توری مش به صورت سنتی و مکانیزه

تولید توری مش

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

توری مش جزو پر استفاده‌ترین محصولاتی است که همه روزه در زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توری‌های مش توسط ایجاد نقاط جوش از اتصال میلگردهای عمودی و افقی، تولید می‌گردد. داشتن نقاط جوش این چنینی موجب می‌گردد تا میلگردها، خیلی محکم و استوار یکجا ثابت شوند. در این مطلب از وب‌سایت‌ آهن دپو قرار است تا روش تولید توری مش به صورت سنتی و مکانیزه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مراحل تولید توری مش چگونه است؟

مراحل تولید توری مش
مراحل تولید توری مش

تولید توری مش همواره به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. این ورق‌ها به طول معمول ابعاد متنوعی دارند که معادل ۶ متر طول، ۲ متر عرض و ۲۰ سانتی‌متر می‌شود. در شرایط کنونی، انواع توری مش از طریق مفتول‌های مختلفی ساخته می‌شوند. مفتول‌هایی مانند مفتول گالوانیزه، سیاه پر کربن، استیل ضد زنگ از این دست هستند. در واقع هر کدام از این سه مفتول دارای کاربردها و موارد استفاده مختلفی هستند.

دو نوع میلگرد آجدار و ساده در تهیه توری‌های مش بسیار مرسوم بوده و همواره مورد توجه قرار دارند. ابعاد این توری‌ها متفاوت بوده و در اندازه‌های ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۸ و ۶ میلی‌متر مورد عرضه قرار می‌گیرند. ساختار ظاهری شبکه‌های موجود بر روی این نوع از توری، به شکل مربعی بوده و معمولا چشمه نام دارد. لازم به توجه است که در جنس سیاه کربن معمولا انعطاف‌پذیری توری مش کم می‌شود.

تولید توری مش به روش دستی

هنگامی که بخواهند توری مش را به روش سنتی و دستی تولید کنند، به قالب مناسب برای توری نیاز است. علاوه بر این، به چند کارگر هم در طول این پروسه نیاز خواهد شد. همچنین، به منظور تولید توری مش،  نیازی به موتور الکتریکی نخواهید داشت.  در روش سنتی ساخت توری مش، مفتول یا گالوانیزه، استیل ضد زنگ، یو پی وی سی و … استفاده می‌گردد. همچنین، مفتول سیاه پر کربن و میلگردهای آجدار و ساده که داری ابعاد مختلفی هستند در این زمینه کاربرد دارد. پس از آن مفتول‌ها به صورت خلاف هم ( افقی و عمودی) و به صورت منظم به هم اتصال داده شده و با نقطه جوش، محکم به هم وصل می‌شوند. این توری باید کاملا خنک شود تا قابلیت‌ استفاده را داشته باشد. در این روش، هیچ‌گونه رنگ و‌ روکشی استفاده نمی‌گردد. چون این روش با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و به خصوصی انجام می‌پذیرد.

تولید توری مش به روش اتوماتیک

روش دیگر تولید مش، روش دستی نام دارد که با نام اتوماتیک از آن یاد می‌شود. در فرایند تولید اتوماتیک توری مش، از مفتول گالوانیزه یا سیاه استفاده می‌کنند. لازم است تا میزان قطر و ضخامت محصول پیش از تولید مشخص گردد. این مسئله به انتخاب مشتری و نیازهای افراد وابسته است. کاربرد توری مش تاثیر مستقیمی بر ضخامت انتخاب شده برای تولید دارد.

بعد از نیاز سنجی، مفتول را در دستگاه‌های به خصوصی قرار داده تا هرگونه کجی در آن‌ها برطرف شود. بعد از این گام، نیاز به رنگ‌آمیزی نبوده که البته این موضوع هم به کاربرد توری و نظر مشتریان بستگی خواهد داشت. اگر توری مش نیاز به روکش داشته باشد، این روکش با فناوری‌های نوین بر روی آن‌ها صورت می‌پذیرد. در نهایت در حضور جریان هوا خشک شده و به بخش حصار بافی انتقال پیدا می‌کند.

برای تولید توری مش به چه نکاتی دقت می‌شود؟

روش تولید توری مش
روش تولید توری مش

فرقی نمی‌کند که تولید توری مش به صورت دستی انجام شود یا مکانیکی در هر حال توجه به یکسری عوامل برای تولید این محصولات ضروری است.  در واقع به منظور تولید و تهیه مش چندین نکته قابل توجه است که همواره مورد توجه مهندسین و کارشناسان این حوزه قرار دارد. این موارد عبارتند از:

1.جنس مفتول

 نوع و کیفیت مفتول مورد استفاده در تولید توری مش اهمیت دارد. مفتول‌ها می‌توانند از مواد مختلفی مانند فولاد کربنی، استنلس استیل، گالوانیزه و … ساخته شوند. انتخاب مناسب جنس مفتول بر اساس نیازهای کاربردی و خواص مطلوب مانند مقاومت، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی مهم است.

2.ابعاد مفتول و شبکه ‌ها

 ابعاد مفتول و سوراخ‌های توری مش نیز در ساخت آن تأثیرگذار هستند. قطر مفتول، ضخامت مفتول، فاصله بین مفتول‌ها و اندازه سوراخ‌ها باید بر اساس نیازهای کاربردی و عملکرد مورد نظر تعیین شوند. این ابعاد تأثیر مستقیمی در استحکام، پایداری و کارایی توری مش داشته باشند.

3.روش جوشکاری و نقاط اتصال

کیفیت جوشکاری و نقاط اتصال مفتول‌ها در توری مش نقش حیاتی دارد. جوشکاری صحیح و متمرکز در نقاط اتصال تأثیر مستقیم در استحکام و دوام توری مش دارد. استفاده از روش‌های جوشکاری مناسب و کنترل کیفیت جوشکاری می‌تواند به بهبود عملکرد توری مش کمک کند.

 4.پوشش‌ و ضد زنگ بودن

 در بعضی موارد، توری مش با پوشش‌های مختلفی مانند گالوانیزه، روکش پودری یا روکش پلیمری ممکن است تهیه شود. این پوشش‌ برای حفاظت از توری مش در برابر خوردگی، زنگ زدگی و عوامل محیطی استفاده می‌شوند. کیفیت پوشش‌ها و عملکرد ضدزنگی توری مش نیز باید مد نظر قرار گیرد.

5.کنترل کیفیت

کنترل کیفیت در هر مرحله از تولید توری مش اهمیت دارد. از آغاز تولید تا مراحل نهایی، کنترل کیفیت برای اطمینان از استحکام، دوام و عملکرد مطلوب توری مش ضروری است. این موارد شامل بررسی جنس مفتول، کیفیت جوشکاری، ابعاد استاندارد توری مش و سایر ویژگی‌های فنی مرتبط است.

مروری بر روش‌های تولید توری مش

تولید مکانیزه توری مش
تولید مکانیزه توری مش

تولید توری مش فرایندی بسیار خاص بوده که در ایران هم توسط بسیاری از کارخانه‌های تولیدی انجام داده می‌شود. نیاز به نظارت مهندسین ناظر در این روند از اهمیت بالایی برخوردار است تا استانداردهای ایمنی و کیفی حفظ شود. این توری در برابر ضد زندگی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. توری مش کاربردهای گسترده‌ای داشته و از صنایع ساختمانی گرفته تا کشاورزی، دامپروری و عمرانی از آن استفاده می‌شود.

این توری از مواد مختلفی مانند استیل ضد زنگ، سیاه پر کربن، گالوانیزه و دیگر مواد تولید می‌شود که هرکدام برای کاربرد متفاوتی مناسب هستند. بدین ترتیب، توری مش محصولی مهم در دنیای صنعت به شمار می‌رود و با تکنولوژی نوین و‌ پیشرفته که در راستای استانداردهای ایمنی باشد، نیازهای صنایع را مرتفع می‌کند. چنانچه قصد تهیه و خرید انواع توری مش مطابق استانداردهای ایمنی را دارید با فروشگاه اینترنتی آهن دپو تماس بگیرید؛ آهن دپو، انواع مختلف محصولات فولادی را عرضه می‌کند.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *