logo-ahan-depo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تولید توری مش (مش جوشی) و انواع آن

توری مش

فهرست مطالب

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش فقط کافیه ایمیل خودتون رو برامون درج کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نحوه تولید توری مش یا مش جوشی چگونه است و در چه انواعی در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد؟ انواع مختلفی از توری‌ها در صنعت تولید می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که هر یک از این توری ها کاربرد خاص خود را دارند. دقت داشته باشید که دلیل اختصاص دادن کاربردهای خاص برای هر یک از این انواع توری ها، مشخصات و ویژگی های آنها است. اینگونه نیست که بدون دقت به مشخصات و ویژگی ها، اقدام به استفاده از یک نوع توری برای کاربردی خاص نماییم. از این گذشته هر یک از انواع این توری ها نیز خودشان در شکل ها و اندازه ها و با ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. به همین دلیل انواع مختلف به هر کدام از این تئوری ها نیز کاربردهای خاص خود را داشته و باید در استفاده از آنها دقت لازم را به این ویژگی ها داشته باشید.

در این مقاله با شما همراه هستیم تا به صورت کامل و جامع به بررسی تولید توری مش جوشی پرداخته و ویژگی ها و انواع آن را با شما در میان بگذاریم. با توجه به اینکه استفاده از مش جوشی در صنایع گوناگون مانند ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد، شناخت این موارد برای تمام کاربران لازم خواهد بود. از این رو توصیه می ‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات شما نسبت به توری جوشی به طور کامل و جامع گردد.

مش جوشی چیست؟

مش جوشی چیست

قبل از هر چیزی باید یک تعریف مختصر از توری مهر یا همان مش جوشی داشته باشیم. البته دقت داشته باشید که توری مش تنها با فرآیند جوش تولید نشده و روش ‌های دیگری نیز برای تولید این محصول وجود دارد اما به دلیل اینکه مش جوشی بیشترین کاربرد را در میان انواع این محصول داشته و بسیاری از کاربران به دنبال استفاده از آن در کاربرد مورد نظر خود هستند، به معرفی این نوع توری می پردازیم.

توری مش در واقع نوعی از توری است که در آن مفتول ها به صورت عمود برهم و با ساختار تار و پود روی هم قرار می گیرند و تشکیل یک توری را می دهند. اگر از بالا به توری مش نگاه کنیم، آن را مانند شبکه های مربع یا مستطیل شکل خواهیم دید که با اندازه های مساوی در کنار یکدیگر قرار گرفته و استحکام و دوام بسیار زیادی دارد.

 

کاربردهای توری مش یا مش جوشی چیست؟

هر کاربردی نیاز به مقاومت و شرایط خاص خود را در هنگام استفاده از توری مش دارد. برای مثال وقتی قرار است از تولید در صنعت ساختمان سازی و برای استحکام سازه استفاده شود، مسلماً نیاز به استفاده از متریال کاملا مرغوب و با قطر مناسب خواهد بود. اما وقتی برای تولید قفسه حیوانات خانگی نیاز به استفاده از این توری داریم، شرایط متفاوتی برای آن لازم خواهد بود.

به همین دلیل برای آشنایی کامل با این توری لازم است ها انواع کاربردهای آن را نیز با شما مورد بررسی قرار دهیم که به شرح زیر هستند:

  • از توری مش می توان برای درست کردن قفس حیوانات و پرندگان خانگی استفاده کرد. هرچند انواع توری مرغی و توری فرنگی نیز برای این مورد استفاده می شود.
  • از توری مش در سازه‌ های ساختمانی نیز برای استحکام بیشتر بتن استفاده می شود. این نوع توری به دلیل استفاده از میلگرد و آهن مقاومت بتن را در برابر نیروهای برشی و خمشی افزایش خواهد داد.
  • برای ساخت سقف های کاذب نیز می‌ تواند انواع توری مش استفاده کرد.
  • در ساخت پل ها نیز از این محصول استفاده می شود.
  • در انواع سازه ها توری مش کاربرد خاص خود را داشته و در جاهای مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در برخی از مناطق برای حصار کشی نیز می ‌توان از این توری استفاده کرد.

نحوه تولید توری مش یا مش جوشی

توری مش میلگرد مربعی

اما لازم است تا نحوه تولید توری مش یا همان مش جوشی را نیز با شما در میان بگذاریم. تولید توری مش کار خیلی پیچیده ای نیست و هم به روش دستی و هم با استفاده از دستگاه های اتوماتیک تولید می‌شود. برای تولید این محصول با استفاده از دستگاه ‌های اتوماتیک در نهایت محصول تولیدی کیفیت، زیبایی و دوام بسیار بیشتری نسبت به حالت دستی خواهد داشت. اما با این حال امکان تولید آن به صورت دستی نیز وجود دارد که هنوز هم در برخی از کارگاه ها به این روش اقدام می شود.

برای اینکه با نحوه تولید توری مش آشنا شوید، ابتدا باید متریال اولیه مورد نیاز برای ساخت این توری را بشناسید. توری مش با متریال مختلفی اعم از موارد زیر ساخته می‌ شود:

  • مفتول سیاه پر کربن
  • مفتول گالوانیزه
  • مفتول استیل ضد زنگ
  • مفتول یو پی وی سی
  • میلگرد ساده و میلگرد آجدار در اندازه های مختلف 6، 8، 10 و 12 میلی متر

قیمت توری مش با قیمت میلگرد رابطه مستقیم دارد

مسلماً استفاده از هر یک از این موارد برای تولید مش جوشی شرایط خاص خود را برای محصول نهایی به وجود خواهد آورد. همچنین باید یادآوری کنیم که کاربرد و شرایط استفاده از محصول نهایی با هر یک از این موارد نیز متفاوت خواهد بود. حتی قیمت تور مش نیز با توجه به محصول مورد استفاده برای تولید آن متفاوت خواهد بود.

برای تولید توری مش این متریال به صورت عمود بر و در حالت تار و پود روی هم قرار می گیرند. سپس محل اتصال آنها توسط جوش به هم پیوند می خورد. در مرحله نهایی نیز توری برای خنک کاری در معرض هوا قرار می گیرد. تعیین ضخامت توری مش برای تولید بسته به نوع کاربرد و شرایط مورد نظر برای استفاده از آن خواهد داشت. همچنین به وسیله‌ی دستگاه های اتوماتیک برای روکش دهی این محصول و رنگ آمیزی آن نیز استفاده می شود که بسته به نیاز مشتری و شرایط مورد نظر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مزیت های استفاده از توری مش

مش جوشی

چه مزیت هایی در توری مش یا مش جوشی وجود دارد که باعث می‌شود تا این محصول تبدیل به یک محصول پر کاربرد و رایج شود؟

  1. مقاومت و استحکام بسیار بالا
  2. طول عمر طولانی با توجه به متریال مورد استفاده برای تولید
  3. امکان استفاده راحت و ساده
  4. کاربردهای بسیار متنوع
  5. امکان استفاده در شکل ها و اندازه های مختلف

اصلی ترین و مهمترین مزیت هایی هستند که باعث شده تا با استفاده از توری مش تا این حد در میان کاربران رایج شود.

انواع مش جوشی چیست؟

انواع مختلفی از مش جوشی را می توان برای کاربردهای مختلف تعریف کرد. تقسیم بندی توری را می ‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام داد که هر یک از این فاکتورها نیز تاثیر مستقیمی روی کیفیت و کاربرد محصول نیز خواهد داشت. برای مثال:

  • از انواع توری مش را می ‌توان بر اساس اندازه شبکه ‌های آن تعیین کرد.
  • همچنین نوع متریال مورد استفاده برای توری مش نیز می ‌تواند تعیین کننده انواع این محصول باشد.
  • شرایط اتصال تار و پود ها در تولید مش نیز یکی دیگر از فاکتورهای تعیین انواع توری مش است.

جمع بندی

با توری مش در ابعاد مختلف اعم از کاربردها، ویژگی ها، مزیت ها و حتی شرایط تولید کاملاً آشنا شدید. اکنون می ‌دانید که از کدام یک از انواع این محصول می توانید در کاربرد مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین با توجه به تخصصی بودن برخی از کاربردهای مش جوشی لازم است تا قبل از اقدام برای خرید توری مش، اقدام به مشورت با افراد متخصص نیز نمایید.

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *